Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Zie https://www.consuwijzer.nl/nieuws/consument-kampioen-start-campagne-over-nieuwe-regels: Met ingang van 13 juni 2014 gelden er nieuwe consumentenregels waarmee de consument nog sterker staat. Zo is o.a. de bedenktijd voor online of via de telefoon gesloten overeenkomsten naar 14 dagen gegaan. Klikken op een link is een "online overeenkomst", dus de geschetste situatie valt hieronder. Wettelijk gezien mag men het volgens mij dus binnen 14 dagen annuleren. Bovendien is de volgende regel ingevoerd: "Als de verkoper de consument niet of onjuist informeert over de bedenktijd wordt deze verlengd tot maximaal 12 maanden." Zo te lezen is ook dit in de geschetste situatie van toepassing: in de mail stond waarschijnlijk niets vermeldt over de wettelijke bedenktijd. Wegens deze nalatigheid van de aanbieder krijgt de consument nu zelfs een bedenktijd van een jaar. In geval het mocht gaan over een regulier geleverde dienst, zoals een energiecontract of een telefoonabonnement, dan moet dit ook nog eens met een ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):