Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: De grap is natuurlijk dat zodra banken alleen op de (inhoudelijk) transactie moeten bepalen of het een frauduleuze of echte transactie is, vraagt dat om het bouwen van gedetailleerde profielen van klanten (wat is 'normaal gedrag' voor een klant. Maar dát willen we als maatschappij ook niet. Hebben we al, overigens. Bijvoorbeeld vanuit de kredietkaarthoek. Levert behoorlijk wat false positives en false negatives op ook. Maar ook vanuit de wijdverbreide gedachte dat de overheid kan (en mag) bepalen wat "crimineel geld" is en wat niet vereist dat er gedetailleerd aan elke transactie een identiteit wordt gekoppeld, waar dus regels voor bestaan, wat ook al profielvorming met zich meebrengt. Pinnen doet dit ook al, dus die profielen bestaan in verschillende vorm op verschillende plekken gewoon al. Wie herinnert zich nog die vervalsbare kaartjes in het ov-chipkaartsysteem? En dat TLS er niet van onder de indruk van was, "want we kunnen het zien in onze databases"? Precies eendere profielen. Die data ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):