Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-01-2015, 15:06 door Anoniem

Door deRoode: Onze ICT afdeling hanteert de stelling: "Data waarvan geen backup wordt gemaakt is onbelangrijke data". En als de eindgebruiker (lees: eigenaar van een telefoon / usb stick / tablet ) de data al onbelangrijk vindt vindt de ICT afdeling dat ook en doet dus geen moeite om data van defecte telefoons, tablets, usb sticks, externe harde schijven etc. te recoveren. En als de eindgebruiker de data wel belangrijk vindt heeft hij dus een backup, en hoeft de ICT afdeling ook geen data te recoveren. Helemaal mee eens. Als de organisatie iets groter is, heeft de IT afdeling hier ongetwijfeld al over nagedacht. Of de zakelijke data via een centrale emailomgeving (i.e. Office365) beschikbaar te stellen of om hier gewoon een gedegen Mobile Device Management oplossing voor te adviseren. Echter zijn hier kosten aan verbonden. Daarnaast zal het niet zo star zijn als deRoode aangeeft, maar zal er wel een uitgangspunt gehanteerd moeten worden om de kosten onder controle te houden. Of gaat iedereen hier Excel als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha