Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
In de stentor las ik vandaag weer een nieuwe variant van oplichten die ik nog niet kende: http://www.destentor.nl/regio/raalte/inwoonster-raalte-raakt-aanzienlijk-geldbedrag-kwijt-aan-oplichter-1.4741362 Als ik het goed begrijp zijn de slachtoffers via social engineering eerst naar een nepsite van de Rabo bank geleidt. Daar bestelden ze een nieuwe random reader. Waarschijnlijk werd daar ook gevraagd om het pasnummer op te geven. Een paar dagen later kregen ze de reader met de post. Kort daarna werden ze door een "medewerker" van de Rabobank gebeld die ze "hielp"om de nieuwe reader in gebruik te nemen. Vooral omdat ze net de reader gekregen hadden en de "medewerker" ook hun pasnummer kende, werd elke vorm van argwaan weggenomen. Het verhaal vertelt niet wie de reader gestuurd heeft, maar ik kan me voorstellen dat de criminelen in naam van het slachtoffer de bestelling van een nieuwe reader bij de Rabo gedaan hebben.
Beschrijf je klacht (Optioneel):