Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Is dit echt zo zwart-wit...? Als je (bedrijfs) auto gestolen wordt kun je aanspraak maken op de verzekering. Maar zou het moreel zijn om gewoon altijd maar uit te keren, ook als je alle deuren open laat en de sleutel nog in het contact zat...? Er is ook een bepaalde verantwoordelijkheid om misdrijf te voorkomen. En als je dat met je auto doet, waarom dan niet met je data? Als je auto gestolen wordt dan ben jij het slachtoffer maar als je data gestolen wordt dan zijn ook al je klanten of relaties een slachtoffer. Dit soort mallware speelt in op de laksheid of krenterigheid van bedrijven; had men zorgvuldig omgegaan met de data dan was het risico dat deze ten prooi viel aan criminelen een stuk kleiner. Deze mallware versleuteld data, maar andere mallware kan deze net zo goed ongemerkt stelen om valse identiteiten mee te maken. Dan draait het bedrijf niet op voor zijn nalatigheid, maar iedereen in het klantenbestand.
Beschrijf je klacht (Optioneel):