Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Kort door de bocht verandert er dus niet. De providers doen nu niet meer bewaren omdat ze het moeten van de wet, maar omdat ze het gewoon willen om drogredenen als 'fraudebestrijding' en 'factuurbetwistingen'. Dat een enkele provider de gegevens blijft bewaren voor "bedrijfsdoeleinden" wil niet zeggen dat de rest het niet zo snel mogelijk heeft opgeruimd. De meeste gegevens zijn niet nodig voor bedrijfsdoeleinden. Zo kan een provider wel beweren dat hij de logging van wie naar wie heeft gemaild bewaart voor het geval dat een klant klaagt over mail die niet is aangekomen, maar je langer dan een paar weken is geen bedrijfsdoeleind. Als ik klaag over dergelijke mail van 5 maanden geleden, gaat zo'n provider dat echt niet controleren. Ik zou wel eens willen weten wat een provider, die de gegevens wel zo lang bewaart, zegt als je daar om vraagt. Dit brengt een ander punt aan het licht. In de tijd van WBT mochten bedrijven niet bij de gegevens (kunnen) komen. Het werd namelijk niet bewaard t.b.v. ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):