Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Hij wilde mijn pincode niet weten - die mocht ik van hem echt nooit aan anderen geven, benadrukte hij nog - maar ik moest 'm wel invoeren en dan moest ik de code noemen die je dan terugkrijgt. Omdat het de Telegraaf betreft kan het ook een sterk gekleurd en onvolledig verhaal betreffen, dit is wat ik ervan kan maken bij gebrek aan informatie. Betrof het abnamro, waar het op lijkt, dan was het een domme actie van de mevrouw door met te weinig zelf oplettend nadenken in deze social engineering truc te trappen. Met abnamro heb je op de website nodig een opgave bankrekening nummer, een pas en de apparaatcodes. Met de codes die je terugkrijgt van het apparaatje bevestig je de daadwerkelijke transacties op de bankwebsite. De fraudeur heeft de pincode niet nodig zolang hij de uitkomsten maar krijgt. Voor het overmaken van haar geld waren twee stappen met twee soorten transactiecodes nodig. Een code om in te loggen, dat zegt het apparaat ook met keuzesoort "1. Inloggen", en een code om een opdracht te ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):