Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-06-2015, 10:22 door Anoniem

Het is eigenlijk lastig dat je van de meeste sites, waar je moet inloggen, niet weet of er een beperking is aan het aantal inlogpogingen achter elkaar. Bij de banken (ik heb ING) is dat overduidelijk: na zoveel aanmeldpogingen wordt je geblokkeerd. Wordt ook direct aangegeven als je het één keer fout doet. Maar bij inloggen om POP/Webmail op te halen (ik zit bij XS4ALL) of om het ADSL Modem aan te melden tbv internetverbinding is het volstrekt onduidelijk wat er zou gebeuren indien er een brute force attack zou plaatsvinden. Wordt het inloggen na x aantal keer fout password voor een bepaalde tjd gestopt of kun je oneindig doorgaan? Op de servicepagina's heb ik daarover niets kunnen vinden. Misschien moet ik er eens een vraag over stellen bij de helpdesk aldaar. Hetzelfde geldt voor heel veel webshops: volkomen onduidelijk of hun inlogsoftware voorkomt dat er massaal inlogpogingen gedaan worden. Op een forum waar ik regelmatig kom is het zo: na 2 verkeerde pogingen moet je al een extra captcha gevraagd, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha