Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik heb in de loop van de jaren verschillende bedrijven erop geattendeerd dat wat ze verstuurden niet van phishing te onderscheiden was, inclusief personeelszaken bij een vroegere werkgever toen die een op het personeel gerichte actie had uitbesteed waarbij je via een e-mail van buiten het bedrijf zelfs werd uitgenodigd om je gebruikersnaam en wachtwoord voor het bedrijfsnetwerk op een externe webserver in te vullen (kennelijk hadden ze wel geregeld dat dat werkte). De reactie komt altijd op hetzelfde neer: ik hoef me geen zorgen te maken want ze zijn echt heel zorgvuldig in met wie ze in zee gaan, ik moet niet twijfelen aan hun betrouwbaarheid. Ik wijs er dus op dat dit niet gaat over hoe betrouwbaar zij zelf zijn, en ook niet hoe betrouwbaar het door hun ingeschakelde bedrijf is, maar dat dit gaat over de onbetrouwbaarheid van oplichters die zich voor anderen en mogelijk voor hun uitgeven. Het gaat erom dat ze herkenbaar maken dat het bericht echt door hun gestuurd is en niet door een oplichter. En dan ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):