Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

12-03-2016, 18:29 door Briolet

Ik heb nog eens naar de settings van die DKIM-verifier in Thunderbird gekeken. Hij ondersteunt ook een vorm van DMARC. Default staat dit uit, maar als je deze optie aan zet, kijkt hij of het afzend domein een DMARC policy heeft. De meeste banken etc. hebben inmiddels een DMARC policy ingesteld, dus dan geeft Thunderbird een waarschuwing als de DKIM key ontbreekt bij spoofing. Ik heb het net getest door een mailtje uit naam van 'nl.abnamro.com' naar mijn Ziggo account te sturen. Ziggo laat die gewoon door (X-Ziggo-spamscore: 0.0), maar Thunderbird geeft nu aan dat de DKIM key mist. Op zich mooi deze aanvullende DMARC test, maar je krijgt wel veel vals negatieve meldingen doordat diverse domeinen een DMARC instelling hebben maar nog niet alles ondertekenen. Ze hebben het beleid op 'none' staan, maar dat ignoreert Thunderbird. b.v. Ziggo heeft een dmarc instelling, maar ondertekent alleen zijn mailings. Mail van privé personen wordt nog niet ondertekent en dan klaagt Thunderbird dat de mail niet ondertekend ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha