Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: Echter is het hier de patiënt/klant die de communicatie start en "mag" je er impliciet vanuit gaan dat hij akkoord is dat de gegevens onveilig verstuurd worden. Een persoon is zelf namelijk helemaal vrij om te doen en laten met zijn gegevens wat hij wil, maar als hij het aan een organisatie in beheer geeft, moet deze organisatie hier wel zorgvuldig mee omgaan en zal de WBP in werking treden. Om helemaal zuiver te zijn zou de Fysiodienst niet via de app moeten reageren maar gewoon terugbellen. Dat schijnt nl. wel veilig te zijn ;) Ho ho ! Conclusie alsof patiënt ingestemd heeft om onveilig te communiceren, mag je niet zomaar trekken. En zelfs als iemand aantoonbaar welbewust akkoord is gegaan om welbewust onveilig te communiceren, dan nog is zorgaanbieder in de fout gegaan met het uitnodigen om per Whatsapp gevoelige gegevens te communiceren. Een Big-geregistreerde of een onder WGBO vallende professional heeft andere verantwoordelijkheden dan een patiënt. Of patiënt digitaal naïef of ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):