Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik ben werkzaam als adviseur bij een bank en het identificeren van klanten is gewoonweg noodzakelijk. Helaas komt het regelmatig voor dat klanten binnenstappen met de bankpas van iemand anders of soms zelfs een vals identiteitsbewijs bij zich dragen. De WFT is opgesteld om fraude te voorkomen dus de controle van iemand zijn identiteitsbewijs is juist in het belang van de klant. Daarnaast zijn bankmedewerkers onderworpen aan een screening en moeten deze een bewijs van goed gedrag kunnen overhandigen. Tevens worden medewerkers heel streng gecontroleerd. De kans dat medewerkers dus kwaad in de zin hebben is vele malen kleiner dan dat een klant kwaad in de zin heeft. De bank is inderdaad volgens de WFT ook verplicht het BSN nummer vast te leggen. Stel je voor dat je als klant je pas/legitimatiebewijs gestolen is en dat de dief je pincode heeft achterhaald en zomaar op een bankkantoor 10.000 euro gaat pinnen zonder dat ze je legitimatie hebben gecontroleerd of deze echt is.. wat zou je daar nu van vinden?
Beschrijf je klacht (Optioneel):