Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

11-05-2016, 16:42 door Anoniem

SPF en DKIM werken natuurlijk ook alleen wanneer de mails daadwerkelijk worden verstuurd vanuit @kpn.com. Wanneer ze worden gestuurd vanuit info@kpn.com <info@knp.com> dan kan KPN SPFen wat hij wil, die mail komt gewoon aan. En hoeveel mensen die de phishing-mail in eerste instantie geloven, zouden daadwerkelijk argwaan krijgen doordat het adres niet klopt? Lang niet iedereen. Net zoals je het kunt gaan 'verplichten' om extensies te tonen, gaat mijn tante dan ineens wel snappen dat ze invoice.exe niet moet openen en invoice.pdf wel, terwijl het icoontje hetzelfde is? Ook dat effect is maar beperkt. Ergo, op het oog 'simpele' en 'logische' oplossingen zullen nooit het probleem helemaal oplossen. Mensen blijven opvoeden zal altijd nodig blijven, elke oplossing zal een beetje helpen maar de mens zal de zwakste schakel blijven.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha