Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

17-06-2016, 17:02 door Overcome

Ik vind dit artikel getuigen van een kwalijke en storende middelmatigheid bij de gemeente. Om er een paar zaken uit te lichten: De gemeente Amersfoort heeft begin dit jaar een datalek, waardoor privacygevoelige zorggegevens van minimaal 1800 mensen per e-mail naar een verkeerde ontvanger werden gestuurd, voor de Autoriteit Persoonsgegevens verzwegen omdat ambtenaren niet wisten wat de definitie van een datalek was. Als je dat niet weet, dan neem je contact op met de lokale jurist, die vast wel iets kan vertellen over deze wet- en regelgeving. Dat geldt voor de mensen op de werkvloer, maar ook voor de verantwoordelijk manager. Verschuilen achter eigen onwetendheid lijkt mij niet de weg voorwaarts. Alle betrokken ambtenaren, waaronder de gemeentesecretaris, hadden het datalek voor de wethouder verzwegen. Nadat het bericht was verstuurd probeert de gemeente meerdere malen contact met de ontvanger te krijgen. Plausible deniability op zijn best. Daarnaast hadden de medewerkers van de gemeente dus al een ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha