Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De overheid wil haar dienstverlening verbeteren en digitaliseert daarom haar diensten", aldus het ministerie van Binnenlandse Zaken. Dus het oude argument dat digitalisering alles (in dit geval dienstverlening) beter maakt, wordt van stal gehaald. Ik dacht dat deze drogreden nu onderhand wel een keer begraven was? (Of loopt de poverheid weer eens achter) Het is net zoiets als de papierloze maatschappij waar we nu al 45 jaar op wachten. (Pun intended) Als de overheid haar dienstverlening wil verbeteren, dan kan dat door: * contacten via meerdere toegangen (papier, electronisch, persoonlijk) toe te staan * regelgeving te versimpelen (zodat ook de laagopgeleiden het nog snappen, en geen/minder hulp nodig hebben) * haar taalgebruik afstemmen op de klant (dus niet juridische ambtenaren-taal gebruiken, maar middelbare school Nederlands) * vragen wat de klant wil ipv zelf iets bedenken en dat verplicht opleggen zonder alternatieven
Beschrijf je klacht (Optioneel):