Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
@TS: een probleem met SaaS is dat je meestal geen idee hebt wie er bij jouw data kunnen (met toestemmin van de SaaS privider en hoe wordt voorkomen dat onbevoegden dat kunnen. Maar ook weet je vaak niet wat er met jouw data gebeurt als de SaaS provider failliet gaat, wordt overgenomen en/of besluit om zijn SaaS-product in de door jouw gewenste vorm te discontinueren (een gekocht en lokaal geïnstalleerd softwarepakket kun je meestal zolang als je wilt blijven gebruiken). Dit los van beschikbaarheidissues als gevolg van netwerkproblemen. Een voorbeeld van een potentieel probleem is dat je geen enkele invloed hebt op HRM (Human Resources Management) processen van die SaaS provider. Ook heb je totaal geen invloed op de "supply chain", d.w.z. leveranciers aan die SaaS provider (waaronder hosting en CDN (content delivery networks), laat staan dat je iets te zeggen hebt over het personeelsbeleid van die onderaannemers. Medewerkers van een SaaS leverancier, en zeker van toeleveranciers daarvan, voelen zich niet ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):