Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-04-2003, 01:18 door Anoniem

Originally posted by Unregistered het schijnt dat je de provider op de hoogte kan stellen door het mailtje door te sturen naar [email]abuse@hetmailadres.nl[/email], zoals bijvoorbeeld: [email]spammersadres@lycos.nl[/email] stuurt een spammail, je vervangt het (mailadres wordt dan [email]abuse@lycos.nl[/email]), dan schijnt de provider er iets aan te kunnen doen, is dit waar?? De kans dat je op grond van deze gegevens de echte dader "pakt" is heel klein. De afzender die de ontvanger ziet is vaak vervalst. Er is vrijwel niets in een SMTP e-mail bericht dat niet vervalst kan worden. Veel spammers maken gebruik van vervalste e-mail adressen of tijdelijke accounts. Via mail servers of proxy servers die open staan voor relaying kunnen spammers redelijk anoniem en zonder risico op blokkades hun rommel verspreiden. Er zijn een aantal anti-spam organisaties die spam klachten aannemen voor opname in block lists, maar dan moet je soms wel weten hoe je SMTP headers moet interpreteren.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha