Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

23-10-2016, 12:21 door Briolet

Door Erik van Straten: De Scarlet mailserver heeft tijdens de SMTP transactie meer dan 1 ontvanger bij ziggo.nl opgegeven; dan is het correct gedrag van de ontvangende mailserver om deze niet allemaal te vermelden in de headers.… … Interne mailservers registreren dat soort gegevens meestal niet in de headers. Je zou dit zelf kunnen testen door vanaf een niet-Ziggo account naar meerdere Ziggo accounts (misschien heb je zelf meerdere aliases, of heb je familie met een Ziggo account) een Bcc te sturen waarbij je het To: veld leeg laat. Dank voor de verduidelijking. Voor security awareness is het ook belangrijk dat je weet hoe dingen werken. Ik heb nu 3 testmailtjes via gmail, icloud en dataweb verzonden. Ik zie inderdaad dat de eerste 2 ook geen 'for' adres in de received veld gebruiken. Bij alle drie vind ik echter wel mijn for adres terug in de laatste stap in de interne verwerking bij ziggo. (bij "Received: from md16.tb.mail.iss.local") Ik heb geen idee waarom Ziggo het boven dan anders gedaan heeft ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha