Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
In een reactie op de aanval zal Hangzhou Xiongmai een aantal van de producten die eerder dit jaar in de Verenigde Staten werden verkocht terugroepen, de wachtwoordfunctie versterken en beveiligingsupdates voor gebruikers uitbrengen, zo meldt Reuters. Geweldig nieuws! Een fabrikant die verantwoording neemt, al of niet "geholpen" door dreiging met rechtzaken. Daarnaast merk ik dat deze DDOS aanvallen ook mainstream media aandacht krijgen richting consumenten. Verschuiving van onbewust onbekwaam naar bewust onbekwaam is ingezet. Nou nog een journalist die doorkrijgt dat Mirai (tijdelijk) kan worden gestopt door de IoT's te rebooten (dacht ik) of uit te zetten wanneer niet nodig, dan daalt het aantal botnetdeelnemers. Voor degenen die hebben gereageerd in de trand van "niets met default wachtwoord aan internet hangen", de pijn bestaat-em nou juist in apparaten, waarbij de koper gebruikersnaam en wachtwoord niet KAN veranderen. Zulke troep kun je dus blijkbaar kopen bij Hangzhou Xiongmai.
Beschrijf je klacht (Optioneel):