Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-10-2016, 20:03 door Anoniem

Ook al zij er hier velen die vinden dat er geen opsporing moet plaatsvinden maar preventie, ik ben het daar maar gedeeltelijk mee eens. Het verbaast mij namelijk telkens weer hoe makkelijk de daders van allerlei fraudegevallen via het web wegkomen. Een voorbeeld: Een nagebouwde webshop van een ijzerwinkel ergens in Groningen: maandenlang was bekend dat de betreffende webshop de boel belazert (ook op farudehelpdesk gepubliceerd), maar er werd niets, helemaal niets aan gedaan. De site bleef heel lang bestaan en er konden gewoon bestellingen gedaan en betaald worden. Er zou véél sneller gereageerd moeten worden met het blokkeren van sites, het blokkeren van Ideal en andere betaalmogelijkheden cq het blokkeren van rekeningen van de betreffende fraudeurs. Waarom kunnen de telefoonnummers van de grote call-centers van 'Microsoft' niet gewoon en masse geblokkeerd worden? Helemaal verbaasd ben ik over de afwezigheid van internationale samenwerking: er lijkt nauwelijks iets gedaan te (kunnen?) worden aan ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha