Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-11-2016, 20:22 door Anoniem

Iets soortgelijks heb je ook met nieuwe harde schijven die binnen de garantietijd defect raken. (vooral SSD) Ook dan ben je vaak niet meer in staat om je data na een ontstaan defect nog te wissen. Wat heb je dan aan garantie als je je defecte dataopslag inlevert onder garantie, maar waar al je plain data nog steeds op de schijven of in de geheugenchips staan?... Iemand met de juiste hulpmiddelen kan jouw data dan vaak nog wel uitlezen als hij wil. En sla je het apparaat voor het inleveren compleet aan gort o.i.d. dan krijg je bij inleveren vast geen garantie meer... Hier is volgens mij maar één antwoord op: Direct vanaf het begin sterke encryptie toepassen, waar alleen de klant de sleutel (wachtwoord) van heeft. (zelf gekozen) Als elke dataopslag vanaf het allereerste begin encrypted is met een sleutel die voldoende sterk is, en die niet op het apparaat zelf aanwezig is, en ook verder nergens te achterhalen is (behalve bij de gebruiker) dan is er niets loos. Goeroehoedjes

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha