Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Het is goed dat de Ombusman een onderzoek start. Dit had eigenlijk al meer dan een jaar geleden moeten gebeuren, toen al de belastingdeisnt begon met champagne om blauwe envelop te laten verdwijnen. Toen kwam er al een storm van kritiek. Maar beter laat dan nooit. Het is noodzaak dat de ombudsman de politiek en de overhead er van doordringt dat het digitaliseren soms iets te ver doorslaat. De burger moet centraal staan, niet het systeem. De burgers zijn niet allemaal in een hokje te stoppen, niet iedereen wil alles digitaal. Dit heeft niets met leeftijd, opleiding, ervaring, achtergrond of anderszins te maken. Dit heeft juist te maken met keuzevrijheid, vertrouwen, en persoonlijke voorkeur. Gezien de vele flaters de afgelopen jaren van de overheid op ICT gebied (DigiD, elektronisch patienten dossier, belastingdienst, sites van gemeentes, stemcomputers en ga zo maar door), is er weinig vertrouwen in de digitalisering van de overheid. Mensen moeten gewoon een alternatief kunnen hebben als ze niet digitaal ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):