Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

14-04-2017, 18:16 door Anoniem

Enige tijd geleden waarschuwde de Rabobank al voor een soortgelijke vorm van fraude, gepleegd o.a. via Marktplaats.nl, argeloze rekeninghouders een plaatje van een QR-kleurcode via een WhatsApp berichtje toezonden kregen. Hadden de banken in het begin de digipass en random readers met een 2-factor authenticatie USB-token uitgerust, d.w.z. een unieke fysieke sleutel, dan hadden we dit soort gedonder niet, of in ieder geval aanmerkelijk minder, gehad. Nu volstaat voor bedriegers het ompraten van kwetsbare mensen, waaronder veelal technisch minder onderlegde ouderen en naiëve jongeren, die veelal niet opgewassen zijn tegen een dergelijke vorm van social engineering. Vijf principes voor veilig bankieren Als u zich aan de vijf principes voor veilig bankieren houdt, loopt u minder kans om slachtoffer te worden van fraude: * houd uw beveiligingscodes geheim * laat een ander nooit uw bankpas gebruiken * zorg voor goede beveiliging van uw apparatuur * controleer uw bankrekening * meld incidenten bij uw bank ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha