Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-05-2017, 09:39 door Anoniem

Door Anoniem: Ja je kunt er wel vanalles bijslepen en vanalles gaan veronderstellen en dan alles slecht vinden, maar voorlopig blijft het een feit dat een ING rekening veilig is tot EN de usernaam/password EN de pas/pin EN de mobiel gestolen of gehacked zijn en dat het voor een ABN/Rabo rekening al voldoende is om pas/pin te hebben om alles leeg te trekken. Waarom zou je bij de ING de pas/pin nodig hebben? Dat is alleen om de app te authoriseren. Inloggen op "Mijn ING" is user/pass, geld overboeken doe je met een TAN via SMS. Bij de ING is het dus mogelijk om op afstand de rekening te plunderen. Bij de ABN heb ik bij een overboeking naar onbekende rekening een TAN nodig die door een random reader + bankpas wordt gegenereerd. Wat me wel opviel was dat ik bij het instaleren van de ABN app alleen de IBAN, mobiele PIN en een nummer van de bankpas nodig had. Dat laatste is een 3 cijferig nummer wat oploopt, maar ook met een verlopen pasnummer kan ik nog inloggen.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha