Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

18-06-2017, 09:59 door Briolet

Door Anoniem: Zoals ik al eerder geschreven heb, achter een bankrekening hangt een persoon, bankrekening meteen laten blokkeren. Je oordeelt direct dat de eigenaar van de bankrekening schuldig is. Bij dit soort mailtjes is de eigenaar van het nummer vaak onschuldig. Het is nml. vaak niet de bedoeling dat er betaald wordt, maar dat de ontvanger van de mail schrikt en dan naar een phishingsite gaat om vervolgens malware op zijn computer te installeren. Ik kan me phishing aanmaningen van Ziggo herinneren, waarbij het opgegeven nummer, echt het banknummer van Ziggo was. In jouw geval had je dus de betaalrekening van Ziggo moeten blokkeren? Maar bij deze mail, kijkt het wel de bedoeling te zijn dat er betaald wordt. ---- Het CJIB geeft op hun site 6 voorbeelden van phishing mails. Bij 4 ervan, incl de huidige mail, laten ze de afzender niet zien, terwijl dat toch juist het beste aanknopingspunt is. Waarom hierop de mensen niet beter voorlichten, dan steeds op spelfouten in de tekst te wijzen als ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha