Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

28-06-2017, 22:07 door Anoniem

Door Neb Poorten: Krijgen slachtoffers die betalen hun bestanden terug? De Duitse e-mailprovider Posteo heeft het e-mailadres dat de aanvallers gebruiken om met slachtoffers te communiceren geblokkeerd. Ook is het niet meer mogelijk om naar het e-mailadres te mailen. Zelfs als slachtoffers betalen kunnen ze daardoor niet meer de benodigde decryptiesleutel in handen krijgen en hun bestanden ontsleutelen. Is dat wel zo'n verstandige maatregel? Stel je hebt essentiële, bedrijfskritische gegevens, dan kan je die dus nooit meer terugkrijgen. Voor deze maatregel kon je nog overwegen om - weliswaar knarsentand - te betalen en je gegevens terug te krijgen. Essentiele, bedrijfskritische gegevens moet je sowieso gebackuped hebben zodat je dit bij dergelijke ransomware altijd kan herstellen. Daarbij is betalen geen garantie dat je je ge-encrypte data ermee terug krijgt.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha