Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Volgens Ron de Mos, lid van de Raad, had de schade van de Petya-aanval minder kunnen zijn als bedrijven als APM Terminals en pakketdienst TNT eerder waren gewaarschuwd Ronald Prins van securitybedrijf Fox-IT. Hij wijst naar de uitbraak van de WannaCry-ransomware, die zich zeer snel verspreidde. "En was er dus geen waarschuwing mogelijk." Hier komt het verschil tussen de waan van security bij bedrijven en praktische kennis over security bij bedrijven samen. En het botst door de inhoudelijke kloof. De securityprofessionals komen nog steeds met nieuwe bevindingen maar volgens mij kan aangenomen worden dat de m.e.doc updates, niet voldoende patchen, emails niet altijd betrouwbaar zijn en het makkelijk code als administrator kunnen uitvoeren een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de uiteindelijke financiele schade. Durft Ron de Mos dan nog te beweren dat eerder waarschuwen had geholpen als dat kon? Hoe vaak zou Ron de Mos gewaarschuwd moeten worden dat je updates van een ander bedrijf niet zo maar moet ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):