Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

05-09-2017, 11:21 door Anoniem

Bij de Postbank en later ING kreeg je automatisch de naam te zien als je een rekening invulde van die bank en alleen die bank. Dat was vooral makkelijk, maar ook privacy gevoellig en beperkt. Met de invoering van SEPA is Europees besloten dat er extra controles uitgevoerd moeten kunnen worden op bepaalde transacties (fraudebeperking) en doen zich door de veel langere rekeningnummers meer fouten voor bij het opstellen van transacties (foutbeperkting). De nieuwe controle die de Rabobank en andere banken gaan introduceren neemt de tekortkomingen uit eerdere oplossingen weg. De privacy is gewaarborgd omdat bij het opstellen van de transactie niet de bank maar de klant zowel de juiste naam als rekeningnummer moet invullen. De bank geeft alleen aan of dat correct is of niet, doet geen suggestie en je kan het niet oneindig proberen (brute force). De beperking van de controle is nationaal weg, omdat banken ook controle kunnen toepassen op rekeningnummers van andere banken. Het is mogelijk om door te gaan zonder ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha