Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-09-2017, 08:37 door Anoniem

Door Anoniem: De rabobank is de eerste die hiermee live gaat, maar dit is heel duidelijk een systeem van de gezamelijke nederlandse banken. Aangezien de controle ook werkt voor IBAN/Naam van andere banken moet dat wel . Het is door de Rabobank ontwikkeld en ter beschikking gesteld aan de andere banken. Het is gezamenlijk omdat de anderen meedoen aan het systeem van Rabo. Wat ik verbijsterend vind in de hele geschiedenis rond IBAN en naam/nummercontrole is hoe ongelofelijk onzorgvuldig sommige mensen zijn, ook als het om grote bedragen gaat. Particulieren die tienduizenden euro's overmaken naar een rekeningnummer dat ze met een IBAN-omrekentool hebben verkregen zonder zelfs maar de moeite te doen het twee keer in te tikken om te kijken of er hetzelfde uitkomt, bijvoorbeeld, laat staan dat ze van de tegenpartij vragen het volledige IBAN door te geven. Of die bij een onverwachte factuur per e-mail niet kijken of het IBAN nog hetzelfde is als bij eerdere betalingen. Er lijkt een gebrek aan besef te zijn dat ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha