Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Betreft spf dkim dmarc. Daar heb ik privé wat ervaringen mee in het gedrag. De eerste was dat via mijn eigen provider de mail naar een bekende niet doorkwam (delayed)de . Ze hebben dat aan de hand van de meldingen die ik kreeg netjes opgepakt. De tweed was dat ik als uitzondering geen mail doorkreeg van een dienstverlener (kleinbedrijf). Voor hun onverklaarbaar maar met de foutmeldingen die ik per mail doorkreeg werd het duidelijk. De standaardmaat was uitbesteed aan een ander klem ict bedrijf. Deze huren servers in een groot datacenter en vandaar naar mijn provider. Dat heb ik kunnen vinden via whois. Ik miste nog de laatste stap. Uit de melding bleek het spf record naar de dns niet te kloppen. Geheel in lijn met de mail die nooit aan kwam, het klopte niet. Uitgelegd aan het administratieve contact van mijn dienstverlener en die kwamen er daarna snel uit. Het is iets wat ik gratis en voor niets gedaan heb. Wat zegde me dat? - minder dan 5% van de mail let kennelijk op de correctheid van deze mail ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):