Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

22-02-2018, 07:51 door Anoniem

Door Anoniem: Als je bedrijven belt, hoor je vaak "dit gesprek wordt opgenomen voor trainingsdoeleinden". Als in zo'n gesprek vervolgens persoonsgegevens worden opgenoemd (denk aan een financiële dienst of nagaan over een bestelling), moet er dan geen toestemming gevraagd worden? Je bent reeds geinformeerd over de opname. En je gaat zelf akkoord door vervolgens de gegevens te verstrekken. Wil je dat niet, dan kan je de telefoon ook ophangen. Waar is je eigen verantwoordelijkheid, en eigen keuze ? Niemand dwingt jou toch om verder te praten ? Ik citeer uit de Handleiding voor Verwerkers van Persoonsgegevens (https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/sites/default/files/atoms/files/handleiding-wet-bescherming-persoonsgegevens.pdf, zie paragraaf 3.4.2) "Als de betrokkene onder druk van de omstandigheden heeft ingestemd met verwerking, is van vrije wil geen sprake. Van vrije wil is ook geen sprake als de betrokkene in een afhankelijke positie staat ten opzichte van u en onder druk van die afhankelijkheid met de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha