Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-03-2018, 10:55 door Briolet

Door Anoniem: Wat er niet goed zit is het feit dat ook telefoonnummers te spoofen zijn. Dat is het grootste probleem in blokkeren. Ik heb al jaren een nummer dat maar een handvol mensen kennen. Daar werd ik nooit lastig gevallen tot een maand geleden. Toen kwamen een stuk of 15 telefoontjes uit Oostenrijk, Zwitserland, VS etc., over twee weeg verspreid. Dat moet één callcentrum geweest zijn. Ik heb nooit opgenomen en weet dus niet wat voor scam dat geweest is. Een nummer Spoofen vanaf een smartphone schijnt simpel te zijn. Hiervoor zijn apps in omloop. Vanaf een vaste lijn is het lastiger voor een gewone gebruiker, maar een centrale kan dat simpel doen. In feite heb ik dat begin dit jaar ook gedaan toen ik van KPN naar een VoIP provider overstapte. Terwijl ik nog bij KPN zat, kon ik bij de VoIP provider al instellen welk toestel, welk nummer moest meesturen. Nu liet deze provider alleen nummers toe die ik bij hen voor portering aangemeld had, maar als je een provider hebt die een beetje corrupt is, ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha