Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ach die vrijwilligheid van de aanmelding valt bitter tegen, vooral doordat apotheken actief bezig zijn 'leden' te werven. Ik stond er zelf bij dat de apothekersassistente aan een patiente vroeg: "We hebben nu het patientenregister. Het is belangrijk dat we uw gegevens kunnen bekijken en doorgeven als er iets is (en dan een vaag, vanzelfsprekend 100% positief verhaal eromheen). Vind u het goed als ik u daarvoor aanmeld?" Natuurlijk zei de betreffende patiente: ja dat is goed hoor. Waarmee de zaak geregeld was. Niks handtekening, niks DigID, de apotheek regelt het wel even voor je. Ik heb geen idee of ik zelf in dat register sta, heb die vraag eigenlijk zelf niet gekregen. Wel heb ik me destijd voor dat andere register actief afgemeld (bezwaar ingediend), misschien komt het daardoor dat het mij niet gevraagd werd. Ik weet dat ik het ergens kan nakijken met DigID, ben er alleen nog niet echt aan toe gekomen om het een keer te doen. Maar ik stond wel stomverbaasd dat het zo makkelijk is om mensen voor dat ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):