Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
@karma4, Daarom moet je je al lang eer zo'n situatie zich ooit voordoet, volledig hebben ingedekt tegen incompetentie, onkunde en lamlendigheid. Tegenwoordig is het vaak, "out of sight, out of mind", tot men het zelf weer tegenkomt en de cirkel zich sluit en jij er net buiten valt of dreigt te vallen. Even wat "daydreamen" dus, wat zou er...als wat.... Men zal daarom wel regelmatig een IT "rollcall" moeten houden, net zoals bij de BHV oefening, waarbij men dat ook doet (iemand heeft brand veroorzaakt in de lift en we moeten nu allemaal naar buiten, sirene betekent pand ontruimen, ja ook de directie) en dan in ons geval met "live cyberscenario's" werken. Bij voorbeeld wat er mis kan zijn gegaan met het een verkeerde back-up, of iemand heeft de password strategie overtreden. Er is binnen een week nog geen bestaand data-lek gemeld en allerlei "live voorbeelden hoe het niet moet", die je wilt voorkomen. Iemand is aan het paspoort scannen geweest, terwijl dat niet mocht. Iemand heeft geen donker afgeschermd ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):