Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-05-2018, 09:57 door Anoniem

Door Tha Cleaner: Door Anoniem: Niet in de trant van "vroeger was alles beter". Maar vroeger werd er altijd een naam validatie gedaan. Klopte de naam niet bij het bankrekeningnummer, dan werd het bedrag niet gestort. Dat had er meer mee te maken, dat de rekening nummers oplopend waren. Je kon dus rekening 1111113 hebben en 1111118 en die lijken best heel veel op elkaar. Je zal niet de eerste zijn die hierin een "foutje" maakt. En dan ben je de l*l als de andere niet wil mee werken. Die nummers zonder checksum waren alleen van de giro/postbank/ <deel van> de ING . [deel van : het andere deel van de ING bank was de NMB-bank, en die had wel nummers met checksum.) Andere banken hadden ook in de papieren tijd al rekeningnummers met checksum (11 proef). Inderdaad heeft de ING in hun internetbankier-omgeving een naam lookup (ik weet niet of de boeking ook weigerde) gehad voor interne overboekingen . Ik durf niet te zeggen of er ook enige naam-check was bij het verwerken van papieren overschrijvingen. Het zou ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha