Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
De ontwikkelaars van social media zijn in de leer gegaan bij de gokkasten industrie, en bij psychologen die zich verdiept hebben in operante conditionering. Dat klopt. Nir Eyal's Hooked: How to Build Habit-Forming Products (Pinguin, 2014) is een handleiding waarin kennis uit de gedragspsychologie wordt ontsloten voor ontwerpers. Game ontwikkelaars, en de social media industrie, maken welbewust misbruik van bekende emotionele en cognitieve kwetsbaarheden van de eindgebruikers. Meer hierover: "Sammy kijk omhoog" door Casper Thomas, De Groene Amsterdammer, 7 september 2016 https://www.groene.nl/artikel/sammy-kijk-omhoog Eyal is, na het succes van Hooked, bezig een boek te schrijven over de moedwillige cultivering van persoonlijke onverstoorbaarheid, getiteld Indistractable, zo meldt hij: Interview: Nir Eyal, door Kelli van der Waals, Volkskrant, 1 juni 2018 https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/we-hoeven-geen-slaaf-te-zijn-van-onze-smartphone-als-we-maar-leren-omgaan-met-de-prikkels~bdd74578/ Het ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):