Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

16-06-2018, 15:17 door Anoniem

Taalgebruik is een interessant thema voor virtuele omgangsvormen. Om te beginnen het gebruik van¨u¨ of ¨jij¨. Met nog, in de klassieke variant, het onderscheid tussen ¨u¨ en ¨U¨. En in de majesteitelijke vorm, uhm, "jullie", of "gij". Waarnaast dan mogelijk in een meer huiselijke omgeveing gewoon "biertje, Willem" gepaster en aangenamer zou zijn. Voor websites is dat ook interessant. Om te beginnen is het altijd beter om de gebruiker zo weinig mogelijk direct aan te spreken. "Men kan hier zijn fiets verkopen" is altijd beter dan "jij kunt hier je fiets verkopen" of "u kunt hier uw fiets verkopen". In het eerste geval laat je immers de lezer de beleefde ruimte om zichzelf aangesproken te voelen. In de twee andere varianten is dat niet het geval. Veel sites gebruiken inmiddels de je-en-jij vorm. Dat moet ook elke site voor zich weten natuurlijk. Evenwel, als je begint, en je je afvraagt, hoe ga ik mijn verhaal op de index pagina zetten, dan zijn de achtergronden interessant. Met name het waarom, maar ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha