Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Op verzoek van de betreffende college zelf heeft de manager een mail rond gestuurd om collega's te informeren over de ziekte van de betreffende college. Nu wordt er gesteld dat er 'medische gegevens' in de mailboxen van medewerkers zit wat ten strengste verboden is. Het is helemaal niet verboden om *met toestemming en op verzoek van de desbetreffende zieke collega* zo'n mail rond te sturen. Wiens belang denk je hier te verdedigen ? Niet die van je zieke collega, die zelf heeft gevraagd deze informatie te delen ? Of ben je simpelweg aan het azijn pissen ? Een werkgever mag namelijk niet vragen naar de ziekte van een werknemer. Dit heb ik ooit op BNR Nieuwsradio gehoord. Dat wil nog niet zeggen dat je als werknemer niet mag vertellen wat er mis is, en eventueel kan vragen om die informatie te delen met de afdeling. Nergens wordt er gezegd dat de werkgever hiernaar gevraagd heeft. Overigens vertel ik *altijd* wat er aan de hand is, wanneer ik mij ziek meldt. En een arbo-arts heb ik nog nooit gesproken.
Beschrijf je klacht (Optioneel):