Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-08-2018, 22:52 door Briolet

Door Eric-Jan H te A: Waarom houdt een bank in hemelsnaam 20 jaar gegevens vast. Voor de belastingen is 12 jaar het wettelijk maximum. Het is goed dat de belastingen niet te ver terug kijken, maar klanten van een bank zijn anders. Als die oude gegevens nodig hebben, verwachten ze van de bank dat die er nog zijn. Ik denk dat de bank imago schade oploopt als ze de gegevens te vroeg weggooien. En vanwege erfenissen of slepende rechtszaken kan het soms pas laat heel blijken dat bepaalde gegevens nodig zijn. Heel concreet: Vanochtend kreeg ik een brief van de ABN met het overzicht van Fortis aandelen die mijn vader in 2007 bezat. Doordat er nu een vonnis is in een slepende rechtszaak is er een schadevergoeding te claimen. Die claim is in dit geval overgegaan op de erfgenamen. ABN is zo pro-actief geweest om uit zichzelf een gevalideerd overzicht te sturen naar alle klanten (en bij hen geregistreerde erfgenamen) zodat je kunt aantonen dat je die aandelen ook op dat moment bezat. Dat is 11 jaar geleden, maar ik ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha