Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

08-08-2018, 23:54 door Bitwiper

Dank voor de melding! Staat overigens ook hier: https://nos.nl/artikel/2245192-hackers-laten-salaris-slachtoffer-storten-op-eigen-rekening.html en https://www.nu.nl/internet/5404748/fraudehelpdesk-waarschuwt-hackers-salaris-afhandig-willen-maken.html. Laat inkoop- en HRM medewerkers er, op z'n minst, altijd zelf achteraan bellen naar het reeds bekende telefoonnummer van de betrokkene! Houd er rekening mee dat criminelen ook zelf kunnen bellen nadat ze zo'n nepmail hebben gestuurd "ter bevestiging". Bel niet naar nummers uit zo'n mail, en een reply met de vraag "klopt dit wel?" is natuurlijk ook zinloos. Hou, vooral bij grote bedragen ("CEO fraude"), ook rekening met het feit dat de mobiele telefoon van het slachtoffer gestolen kan zijn, of dat het criminelen gelukt is de dat telefoonnummer aan hun SIM te laten koppelen. Een crimineel met toegang tot het e-mail account van een slachtoffer kan al op veel manieren identiteitsfraude plegen; met ook toegang tot het telefoonnummer van dat slachtoffer wordt dit ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha