Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

29-01-2004, 20:57 door Anoniem

Door Anoniem Het eerste wat een systeembeheerder doet na een vandalistische hack is vaak een backup terugzetten om de oude situatie te herstellen. Dag bewijsmateriaal. Simpele tip, verwijder na een hack alle harde schrijven en sla alle backups op, ook van maanden terug. Herstel je server op nieuwe harde schrijven en laat het onderzoek over aan een specialistisch bureau. Ik heb meegemaakt in een geval van uitgelekte informatie dat een losgeslagen it beheerder dacht bewijs te hebben tegen een hoge directeur. Ons onderzoek (3 maanden na dato waren we ingehuurd) liet zien dat ongeveer 20 andere medewerkers even verdacht waren en de "bewijzen" tegen de verdachte ongefundeerd waren. De backup tapes met mogelijk bewijs waren inmiddels gewist door een fout in het backup schema. Bij de weg, juridisch gezien is computerbewijsmateriaal altijd indirect bewijs. Een extra reden om echte onderzoekers in te huren, er zijn namelijk ook interview en rechercheer vaardigheden nodig naast de ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha