Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

31-01-2004, 16:51 door Anoniem

Ik herinner mij de anti-virussoftware met checksum ook nog (meen Thunderbyte). Nadeel daarvan was dat je iedere keer na een software-update ook direkt je check-sums opnieuw moest maken, anders was je update bij de eerste keer draaien al aan gort. Voor bedrijven is dit misschien nog beheersbaar (gecentraliseerde distributie incl. checksums) , maar voor thuisgebruikers met bijv. Auto- update? Volgens mij gooien die de virusscanner er zo snel mogelijk weer af. Het probleem zit volgens mij grotendeels aan de gebruikerskant. Mensen patchen niet of te laat en openen alles wat los en vast zit (even kort door de bocht). Maar ook de ICT sector kan kwalijk worden genomen dat zij onvoldoende in staat zijn te denken als 'gewone gebruikers'. Overigens mag je bij gebruikers ook best bepaalde beheerders denken, want onze beheer-jojo's hebben het voor elkaar gekregen 3 weken geleden Blaster op het netwerk te krijgen, waarna !!!gisteren!!!! bepaalde servers onderuit gingen door een voortgezette ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha