Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Door Anoniem: De ombudsman merkt op dat een overlijden in de Basisregistratie Personen (BRP) wordt geregistreerd, maar dit niet leidt tot een aanpassing van die gegevens in het MijnOverheid-account. Bij DigiD is het overlijden van een persoon wel bekend. Dus is de oplossing eigenlijk al bekend. Wanneer de aanvraag voor een DigiD op slot kan, kan een mailbox ook op slot, d.w.z. mails die hieraan worden verzonden, worden gebounced. Dat lijkt mij het minst ingrijpend voor de nabestaanden. De mailbox is niet in handen van de overheid. De meesten hebben die bij hun internetprovider. Het gaat hier om gevallen waarin nabestaanden toegang hebben tot die mailbox. Wat er gestopt zou kunnen worden is het sturen van berichten van de berichtenbox naar het e-mail adres. Maar en simpele mail filter rule op de mailbox (drop alles wat van de berichtenbox komt) zou dat ook al regelen. En dat kun je zelf regelen.
Beschrijf je klacht (Optioneel):