Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Hier slaat de ACM toch wel door. In de supermarkt vertonen consumenten ook voorspelbaar gedrag. De supermarkt weet dit en optimaliseert de indeling zo dat ze in grote mate bepalen wat consumenten kiezen. Bijvoorbeeld dat ze de producten met de hoogste marge in het midden van het schap zetten omdat ze weten consumenten niet graag bukken. Of dat die chocoladerepen nog net even voor de kassa worden gelegd zodat je thuiskomt met producten die je anders niet had gekozen. Moet dat met zelfregulering dan ook worden verboden? Dat dit online nog beter kan en iedere consument daardoor in een op hem afgestemde supermarkt terecht kan komen is zeker waar, maar daar is al wetgeving voor. Onder de AVG/GDPR mogen bedrijven bijvoorbeeld niet meer zonder toestemming data voor dit doel verzamelen, moeten transparant zijn over wat er met de data gebeurt en moeten een eenvoudige uitschrijfmogelijkheid aanbieden. Ook moeten apps en websites standaard ontworpen zijn op privacy. Probleem is alleen dat deze wetgeving niet ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):