Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

20-09-2018, 13:33 door Wicket

Door Anoniem: Door Anoniem: We hebben het over de Internet netwerk van de modem/router dus als we 192.168.2.254 scannen. Heb net mijn scan uitgevoerd (ben klant bij ziggo) en er staan bij mij geen poorten open dus ook poort 53 is dicht. De verhalen die mensen vertellen dus dat het noodzakkelijk is klopt niet. Dit is echt dus bij KPN(Telefort, tele2, NLE etc.) klanten het geval. Er zijn verschillende filosofieen over hoe dat moet werken maar het is niet zo dat het gevaarlijk is. Ziggo laat de DHCP server direct hun eigen DNS server adressen doorgeven, DNS requests van lokale computers worden dus door de router ge-NAT en doorgegeven naar internet. KPN laat de router zijn eigen adres geven als DNS server en in de router zit een "caching resolver" die een request doet naar hun DNS servers op internet, de resultaten bewaart, en naar de lokale computer stuurt. Dit heeft het voordeel dat als dezelfde naam keer op keer opgevraagd wordt, de router dit uit eigen geheugen kan beantwoorden en niet steeds op internet ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha