Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

24-09-2018, 14:14 door Anoniem

Door Joep Lunaar: een vinger op een zere plek: de hang om voor alles een support contract te vereisen. [...] Die veelal niet op inhoudelijke criteria gebaseerde wijze van inkoop om verantwoordelijkheden af te dekken is een weg naar de hel. Dus als ik jou commentaar goed begrijp, dan heeft een organisatie (bedrijf, gemeente, rijksdienst, etc) geen onderhoudscontracten nodig. Want dat is afschuiven van risico's/verantwoordelijkheden (die ze zelf zouden moeten dragen). Want er zijn geen updates van die software nodig? Of moet de organisatie die zelf maar bouwen? Kost ook geld aan personeel. En behoort de leverancier niet het beste te weten hoe zijn software werkt? Of support als iets niet werkt, en de eigen IT-ers er niet uitkomen? Of moeten die van alle software alles weten? Dan roep je ook een kostenpost over je organisatie af. Is vendor-lockin iets om blij van te zijn. Nee, absoluut niet. Maar het probleem is groter dan alleen maar "onderhoudscontracten".

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha