Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

07-02-2004, 18:42 door Anoniem

Frans noemt de indirecte schade maar specificeert die niet. Veel mensen zijn van hun werk gehouden doordat ze een of meer mailtjes kregen met de mededeling dat hun PC besmet was. Dat heeft vermoedelijk tot heel wat calls naar helpdesks geleid, wat in veel gevallen ongetwijfeld tot extra oponthoud leidde doordat de helpdesk in gesprek was. Het probleem daarbij is dat zo'n helpdeskmedewerker eigenlijk niet uit mag sluiten dat er echt iets aan de hand is, want die fantastische AV mailtjes met "uw PC is besmet" (in allerlei talen) laten, behalve dat ze meestal stomweg onjuist zijn, ook aan duidelijkheid vaak veel te wensen over (bijv. in veel gevallen onbreken headers van de oorsponkelijke message, en als die er al bij zitten maar op bijv. een Exchange bak zijn gegenereerd, zijn veel headers aanwezig, maar niet de essentieele met het originator IP adres). Het is lastig deze schade in te schatten, maar reken maar dat die "geleden is". De positieve kant van MyDoom is dat mensen die nu ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha