Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

19-10-2018, 19:53 door Anoniem

Deze uitleg is ook consistent met uitspraken bij 'kennelijke vergissingen' in advertenties , of bij webshop prijzen. Als de aanbieding scherp maar aannemelijk is zit de winkelier eraan vast, maar als de prijs zo extreem laag is dat het duidelijk een vergissing is (denk aan euro/centen komma fout - factor 100 ) is de winkelier niet verplicht om tegen die prijs te leveren. Hetzelfde speelt ook bij aankopen gedaan door minderjarigen , waar dan de ouders aan (of niet) gebonden zijn. Bij wat grotere verplichtingen is het aan de leverancier om zeker te stellen dat de koop met instemming van de ouders gebeurt (dan wel dat de koper oud genoeg om het zelf te mogen doen) bij kleinere hoeft dat niet - mams kan de koop van het ijsje niet meer vernietigen wegens minderjarig. Bij de stagiair en de gidsvermelding zal zowel het feit dat het een redelijk kleine transactie betrof meegespeld hebben , en dat zakelijke partijen in twijfel transacties minder beschermd worden dan consumenten.

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha