Abuse Melding

Je hebt een klacht over de onderstaande posting:

06-12-2018, 23:11 door Anoniem

Door Anoniem: Het subtopic was niet meer "hoe kun je een mailserver draaien" maar "wat moet je doen als je mail ontvanger een blacklist gebruikt die ten onrechte denkt dat je een spammer bent". Want dat kan altijd gebeuren. In het verleden had ik bijv te maken met een zakelijk account van Ziggo waarvan het (vaste) IP adres binnen een /16 blok viel wat in zijn geheel als "resident dynamic addresses" op bepaalde blocklists stond. Nou berg je dan maar. Tja, ik weet niet over hoe lang geleden je praat, maar Ziggo heeft in het verleden "nogal wat" overlast veroorzaakt en deed daar weinig of (zeg maar) niks aan. Daarom werden de blokken steeds groter en pas toen hun eigen servers werden gelist namen ze maatregelen. Zoals ik al eerder aangaf: alles staat of valt met een goedwerkende abuse. Sinds ze maatregelen hebben genomen om spam en virussen te stoppen door poort 25 uitgaand te blokken zijn ze weer van die lijsten geschrapt. Het overtuigen van al die puistenkoppen dat ze het fout hebben (na een X aantal ...

Beschrijf je klacht (Optioneel):

captcha