Je hebt een klacht over de onderstaande posting:
Ik zit al een paar jaar bij Airvpn en heb nooit problemen met Spam gehad. Gebruik zelf diverse exit node binnen Europa. Echter toen ik van de zomer een exitnode in Spanje gebruikte voor mijn email en internetten had ik wekenlang opeens spaans talige spam, terwijl ik helemaal geen spaanse emailadressen gebruik of ken. Ben toen ik na een paar dagen dit merkte gelijk gestopt met deze exitnode (is nu geblocked), en ben weer terug gegaan naar een oostenrijkse of zwitserse exitnodes waar ik geen problemen detecteer met anderstalige spam op mijn nederlandse mail adres. Kortom: Ik ben van mening dat het niet zo zeer aan de VPN firma perse hoeft te liggen waarmee je in zee gaat, maar je bent overgeleverd aan de door je VPN firma ingehuurde exit node severparks in het betreffende land. Die externe aanbieders van serverruimtes kunnen ook corrupt zijn. AirVPN maakt gebruikt van OpenVPN. Heb nooit problemen gehad en nu ook niet meer sinds de zomer. Verder kan je internetverkeer ook ergens buiten de vpntunnel ...
Beschrijf je klacht (Optioneel):